Inbouw

We hebben lang nagedacht over de juiste indeling van de kofferbakruimte van de Toyota. We wilden een systeem met een zo groot mogelijke opbergruimte zonder de achterbank of het zicht door de achterruit te hoeven opgeven.

Een lange zoektocht naar inbouwopties volgde. Er zijn voorbeelden van een simpele inbouw waarop geslapen kan worden, maar ook wat meer ambitieuzere en over de top exemplaren. Onze eerste daadwerkelijke tekeningen werden gemaakt tijdens een weekendje weg op Ameland. René wist deze op de computer te verfijnen. Het daadwerkelijke resultaat lijkt overigens op geen van beide schetsen maar is al doende tot stand gekomen.

De inbouw bestaat uit een bodemplaat welke de volledige oppervlakte van de kofferbak beslaat. De plaat wordt vastgeschroefd op de bodemplaat, maar zou in principe los kunnen blijven liggen door de pasvorm. Daarop is een opbouw gemaakt welke uit 3 lagen bestaat.

De onderste laag bestaat uit een compartiment wat stof-  en waterdicht is afgewerkt. Hierin liggen de Maxtrax zandladders opgeslagen. In het midden is een lange lade gemaakt welke uitrolt over de achterklep. Hierin komt al het keuken en kookgerei met uitzondering van de Coleman benzine brander. Deze wordt opgeslagen in een uitsparing voor de wielkast na de keukenlade.

De 2e laag bestaat uit 2 compartimenten waaruit op rails curver boxen kunnen worden geschoven. Deze boxen zullen dienst doen als kledingopslag. Naast deze compartimenten staat de Engel koelbox gemonteerd.

De 3e laag bestaat uit wederom een compartiment voor boxen voor reserveonderdelen. Daarnaast wordt een groot bagagenet gespannen waarop losse shizzle geschoven kan worden. Het toilet evenals de kluis zijn vakkundig weggewerkt.

Kijk hier voor de foto’s!